REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO EDUMEDICAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
Postanowienia ogólne
1 [Podstawa działania]
EDUMEDICAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ jest podmiotem wykonującym działalność leczniczą (PWDL) na podstawie:
1) Obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarz dentysty;
2) Wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą Nr księgi rejestrowej: 0000949082;
3) Regulaminu organizacyjnego.
2 [Oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego]
- Podmiot leczniczy działa pod firmą EDUMEDICAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
NIP: 8792736866 REGON: 521065861
Adres: Dojazdowa 114B, Rogówko, 87-162 Lubicz Górny, Polska (zwana jest dalej „Podmiotem leczniczym” / „EDUMEDICAL”). - Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym EDUMEDICAL
3 [Regulamin]
- Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i porządek procesu udzielenia świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym.
- Regulamin określa w szczególności:
- cele i zadania Podmiotu leczniczego;
- strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
- rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;
- organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
- prowadzenie dokumentacji w Podmiocie leczniczym;
- organizację i zadania pracowników zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi komórkami;
- wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
- prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji;
- zasady współpracy z lekarzami;
- sposób kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
4, [Siedziba]
Siedzibą Podmiotu leczniczego jest Dojazdowa 114B, Rogówko, 87-162 Lubicz Górny, Polska.
5. [Miejsce udzielania świadczeń]
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia z którymi EDUMEDICAL pozostaje we współpracy i mieszczą się w różnych miejscowościach Polski.
6. [Cel]
Celem Podmiotu leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych – leczniczych usług specjalistycznych, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykorzystania wobec pacjentów wymagających świadczeń ambulatoryjnych.
7. [Zadania]
Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności:
- udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych poszczególnych komórek organizacyjnych oraz wykonywanie drobnych zabiegów w znieczuleniu miejscowym;
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
- prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
- działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia.
8. [Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych]
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia:
- Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne w dziedzinach: medycyna estetyczna (9000).
STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO; ORGANIZACJA ORAZ ZADANIA JEDNOSTKI I KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
9. [Struktura organizacyjna]
1.Strukturę organizacyjną EDUMEDICAL stanowią komórki organizacyjne: (9000) Poradnia Medycyny Estetycznej oraz (9450) Gabinet diagnostyczno-zabiegowy (Kody resortowe dziedziny medycyny, stanowiący X część systemu kodów identyfikacyjnych: 41,05, 09, 26)
- Zabiegi kosmetologiczne podlegają pod komórkę Medycyny Estetycznej (9000)
10. [Jednostka organizacyjna i jej zadania]
1.Jednostką organizacyjną Podmiotu leczniczego jest NIP: 8792736866 REGON: 521065861, Adres: Dojazdowa 114B, Rogówko, 87-162 Lubicz Górny, Polska.
Do zadań jednostki organizacyjnej EDUMEDICAL o której mowa w ust. 1, należą w szczególności:
- realizacja świadczeń zdrowotnych i innych zadań przydzielonych w oparciu o postanowienia Regulaminu, ustawę z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej lub inne obowiązujące przepisy prawa oraz uchwały osób zarządzających Podmiotem lub zarządzenia managera;
- inicjowanie działań służących skuteczniejszej realizacji zadań EDUMEDICAL;
- prowadzenie bazy danych obejmującej sfery działalności Podmiotu w zakresie działania danej jednostki organizacyjnej;
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji;
- realizowanie innych zadań, przypisanych podmiotom leczniczymi i określonych przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
11. [Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu]
1.Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz wspólnicy EDUMEDICAL – Adam Sebastian Hryniewicz i Ilona Małgorzata Miśkowiec.
PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH ORAZ ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT
12. [Organizacja świadczeń zdrowotnych]
- Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
- prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
- wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
- zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w EDUMEDICAL;
- zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
- Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
- Świadczenia wykonywane w podmiocie leczniczym w poszczególnych komórkach:
09 – (9000) Poradnia Medycyny Estetycznej- Konsultacja lekarska;
- Zabiegi z zastosowaniem toksyny botulinowej, kwasu hialuronowego, nici PDO oraz innych produktów o działaniu przeciwstarzeniowym;
- Delikatne zabiegi o działaniu przeciwstarzeniowym.
031- (9450) Gabinet diagnostyczno-zabiegowy (Kody resortowe dziedziny medycyny, stanowiący X część systemu kodów identyfikacyjnych: 41,05, 09, 26)
- Zabiegi kosmetologiczne podlegają pod komórkę Medycyny Estetycznej (9000)
13. [Godziny otwarcia]
- .Informacje o godzinach otwarcia EDUMEDICAL są umieszczone są na stronie internetowej edumedicalmodels.pl
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia EDUMEDICAL, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem recepcji w trakcie rejestracji świadczenia.
14. [Rejestracja]
- Rejestracja pacjentów odbywa się:
- telefonicznie;
- internetowo na stronie edumedicalmodels.pl. Pacjent zgłaszając się do Podmiotu leczniczego w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest mieć przy sobie i okazać na wezwanie:
- dokument potwierdzający tożsamość
15. [Płatności za świadczenia zdrowotne]
- Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot leczniczy są dla pacjenta:
- odpłatne;
- Świadczenia zdrowotne udzielane w Podmiocie leczniczym nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
- Ambulatoryjne specjalistyczne świadczenia zdrowotne wykonywane na rzecz pacjentów EDUMEDICAL wykonywane są odpłatnie zgodnie z cennikiem.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w ramach możliwości EDUMEDICAL, w godzinach jego otwarcia.
16. [Wysokość opłat za świadczenia]
- Podmiot pobiera opłaty zgodnie z indywidualnym uzgodnieniem poczynionym z pacjentem.
- Wysokość aktualnych opłat można uzyskać poprzez kontakt e-mail lub telefoniczny:______________________
17. [Zasady udzielania świadczeń odpłatnych]
- 1.Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:
- w sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;
- w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
- zgodnie z kryteriami medycznymi.
- Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
- Godziny otwarcia EDUMEDICAL i sposób rejestracji określone są w § 13 i 14.
18. [Obowiązek niesienia pomocy w sytuacjach nagłych]
1.Podmiot nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia i uzależnić jego udzielenie od uprzedniego uiszczenia opłaty.
2.Lekarz jest zobowiązany do nieodpłatnego udzielenia pomocy w przypadku zagrożenia życia pacjenta.
3.Jeżeli pacjent będący na wizycie wymaga transportu medycznego i hospitalizacji, to lekarz udzielający świadczenia jest zobowiązany wezwać zespół ratownictwa medycznego.
19. [Sposoby płatności]
1.Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę podczas rejestracji w recepcji po umówionej wizycie.
- Dostępnymi w EDUMEDICAL formami płatności są:
1) gotówka;
2) karta płatnicza.
Po dokonaniu płatności za usługę EDUMEDICAL wystawia dokument potwierdzający płatność w poniższych formach:
– paragon fiskalny
– faktura
WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ
20. [Współpraca z innymi podmiotami]
1.W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
2.Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
21. [Inne usługi]
1. EDUMEDICAL może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
2.Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów EDUMEDICAL.
PROWADZENIE DOKUMENTACJI W ZAKŁADZIE LECZNICZYM ORAZ WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
22. [Sporządzanie dokumentacji]
- Podmiot prowadzi dokumentację dotyczącą organizacji i funkcjonowania Podmiotu.
- Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż pacjent –także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika świadczeń.
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej.
23. [Treść dokumentacji medycznej]
- Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- Wszelkie dokumenty, które wymagają pisemnego podpisu pacjenta (np. zgoda na zabieg, upoważnienie do udzielania informacji o stanie zdrowia), niezwłocznie przekazuje się po zakończeniu wizyty do recepcji.
- We wpisie z każdej wizyty muszą się znaleźć następujące informacje:
-
- cel wizyty;
- dane z badania podmiotowego (obejmujące dolegliwości i problemy, z które zgłasza pacjent);
- dane z badania przedmiotowego (obejmujące wszystkie przeprowadzone badania przez lekarza i ich wyniki);
- rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego, napisane słownie w języku polskim oraz za pomocą kodu ICD-10;
- zlecenia badań, jeżeli zostały wydane;
- zalecenia, jeżeli zostały wydane;
- informacje o wydanych orzeczeniach, opiniach lekarskich lub zaświadczeniach, jeżeli zostały wydane;
-
24. [Przechowywanie dokumentacji]
1.Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną, o której mowa w § 25 ust. 1, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2.Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach:
1) siedziby EDUMEDICAL;
2) Dokumentacja administracyjna i pracownicza jest w pomieszczeniach siedziby EDUMEDICAL. Dokumenty archiwalne, rachunkowe oraz dokumentację kadrową przechowuje zewnętrzne biuro rachunkowe.
25. [Dokumentacja medyczna –rodzaje]
1.Zadaniem Podmiotu leczniczego jest prowadzenie dokumentacji medycznej związanej z udzielaniem pacjentom świadczeń zdrowotnych.
Dokumentacja medyczna składa się z:
1) dokumentacji indywidualnej wewnętrznej;
2) dokumentacji indywidualnej zewnętrznej;
3) wewnętrznej dokumentacji zbiorczej.
2.Dokumentację indywidualną wewnętrzną stanowi historia zdrowia i choroby pacjenta.
3.Dokumentację indywidualną zewnętrzną stanowią:
1) skierowania do szpitala lub innych podmiotów zewnętrznych;
2 )skierowania na badania diagnostyczne lub konsultacje;
3) zaświadczenia;
4) orzeczenia;
5) opinie lekarskie;
6) zwolnienia lekarskie.
- EDUMEDICAL prowadzi archiwum dokumentacji medycznej pacjentów.
5.Obowiązkiem Podmiotu leczniczego jest ponadto:
1) prowadzenie sprawozdawczości i statystyki medycznej;
2) rejestracja zgonów oraz ich zgłaszanie do uprawnionych organów oraz wydawanie wymaganych prawem dokumentów.
26. [Wewnętrzna dokumentacja medyczna]
1.Wewnętrzna dokumentacja medyczna pacjenta, któremu EDUMEDICAL udzieliło świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.
2.Wewnętrzna dokumentacja medyczna pacjenta, któremu zakończono udzielać świadczenie zdrowotne przekazywana jest do archiwum.
27. [Udostępnianie dokumentacji medycznej]
1.Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
2.Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1) do wglądu w EDUMEDICAL;
2) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
3) poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
5) na informatycznym nośniku danych.
3.Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji. Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
4.Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
5.Udostępnianie pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie przez niego upoważnionej dokumentacji medycznej zbiorczej następuje w sposób, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, poprzez wskazanie jedynie tych informacji, które dotyczą pacjenta objętego indywidualnym wnioskiem.
6.W przypadku wydania na żądanie uprawnionych organów i instytucji oryginałów dokumentacji medycznej w EDUMEDICAL pozostawić kopię lub pełny odpis wydanej dokumentacji.
28. [Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej]
- Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów, odpisów, kopii albo wydruków Podmiot nie pobiera opłat.
PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA; REKLAMACJE
29. [Prawa pacjenta]
1.Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
2.Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w EDUMEDICAL poprzez:
1) okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta;
2) umieszczenie spisu praw pacjenta w miejscu ogólnodostępnym.
3.Pacjent, w tym małoletni po ukończeniu 16 roku życia, ma prawo do uzyskania od lekarza informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych i możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu.
4.Udzielanie informacji innym osobom może mieć miejsce wyłącznie za zgodą pacjenta.
30. [Zgoda pacjenta]
1.Przeprowadzanie badania lub udzielenie innego świadczenia zdrowotnego może być wykonane po wyrażeniu zgody przez pacjenta na zasadach określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
2.Zgoda pacjenta na niektóre świadczenia zdrowotne udzielana jest na formularzach zgody dostępnych w EDUMEDICAL.
31. [Obowiązki lekarza w zakresie informowania]
1.Obowiązkiem lekarza jest udzielić pacjentowi wszelkich informacji niezbędnych do świadomego wyrażenia zgody na poszczególne świadczenia zdrowotne.
2.W przypadku, w którym pacjent odmawia poddania się badaniom diagnostycznym lub świadczeniom zdrowotnym, lekarz obowiązany jest poinformować pacjenta o negatywnych następstwach, które mogą wyniknąć z niewykonania świadczenia. Jeżeli pacjent nadal odmawia poddania się badaniom diagnostycznym lub świadczeniom leczniczym zleconym przez lekarza, lekarz ma prawo zwrócenia się do pacjenta o złożenie stosownego oświadczenia na piśmie.
32. [Zasady udzielania świadczeń zdrowotnych małoletnim]
1.Pacjent do momentu ukończenia 18 roku życia korzysta ze świadczeń zdrowotnych jedynie w obecności przedstawiciela ustawowego.
2.Pacjent może być przyjęty na planową wizytę w obecności opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to zgodę w formie pisemnej lub ustnej.
3.Pacjent pomiędzy 16 a 18 rokiem życia może być przyjęty bez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to pisemną zgodę.
33. [Dokumentowanie zgody]
Wszystkie okoliczności związane z udzieleniem zgody przez pacjenta lub jej odmową podlegają wpisowi do historii zdrowia i choroby pacjenta.
34. [Informacje dla pacjenta]
1.Podmiot leczniczy informuje pacjenta, że warunkami ustalenia rzeczywistego stanu zdrowia pacjenta są:
1) udzielanie prawdziwej i możliwie pełnej informacji o swoim stanie zdrowia, dolegliwościach, objawach i okolicznościach ich powstania bądź odczuwania;
2) okazywanie na wezwanie lekarza wyników badań lub dokumentacji medycznej z innych podmiotów leczniczych;
3) wykonywanie zalecanych badań diagnostycznych.
2.Podmiot leczniczy informuje pacjenta, że warunkiem skuteczności leczenia jest przestrzeganie zaleceń lekarza.
3.Pacjenci są przyjmowani wg kolejności zapisania się na wizytę, jednakże o ostatecznej kolejności przyjęć decyduje lekarz na podstawie oceny stanu zdrowia czekających pacjentów. 4.Podmiot leczniczy informuje, że nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe należące do pacjenta, w tym okrycia wierzchnie.
35. [Obowiązki Pacjenta]
- Do obowiązków pacjenta należy:
- przestrzeganie regulaminu Podmiotu leczniczego;
- przestrzeganie zakazów obowiązujących w EDUMEDICAL;
- przestrzeganie zasad higieny osobistej;
- stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym;
- posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość;
- szanowanie mienia Podmiotu leczniczego.
- Pacjent może zostać zobowiązany przez pracownika recepcji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
- Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyt.
36.[Zakazy]
1.Zakazuje się na terenie EDUMEDICAL prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa EDUMEDICAL.
2.Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie EDUMEDICAL.
3.Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren EDUMEDICAL.
37. [Wizyta]
1.Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji EDUMEDICAL na minimum 10 minut przed planowaną godziną wizyty w celu zarejestrowania się w recepcji.
2.W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, lekarz ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
3.W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest obowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot leczniczy ma prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty wobec pacjenta, który 3-krotnie nie poinformował wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na wizytę.
38. [Reklamacje]
1.Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w EDUMEDICAL, ma prawo do złożenia reklamacji.
2.Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji/telefonicznie lub na adres mailowy: info@edumedical.pl.
3.Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4.
4.W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy.
ZASADY WSPÓŁPRACY Z LEKARZAMI
39. [Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne]
Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności:
1) punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
2) informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 2-tygodniowym wyprzedzeniem;
3) prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu leczniczego;
4) weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia pacjenta umówionego na wizytę;
5) informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
6)) weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
7) informowanie pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia i konieczności ich uiszczania;
8) noszenie odpowiedniej odzieży medycznej;
9) zwrot klucza do gabinetu lekarskiego oraz dokumentacji medycznej do recepcji po zakończeniu pracy.
40. [Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne]
Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:
1)pobierać jakichkolwiek opłat od pacjentów lub ich rodzin z tytułu wykonywania świadczeń zdrowotnych;
2)przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez uprzedniej zgody kierownictwa EDUMEDICAL;
3)skracać czasu trwania wizyt;
4)udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom niezarejestrowanym, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
5)przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób trzecich niewspółpracujących z EDUMEDICAL.
SPOSÓB KIEROWANIA PODMIOTEM LECZNICZYM
41. [Kierowanie podmiotem leczniczym]
1.Kierowanie Podmiotem leczniczym należy do kompetencji właściciela Aldony Doerfler.
2.Do właściciela EDUMEDICAL należy:
1) reprezentowanie Podmiotu na zewnątrz;
2) prowadzenie bieżących spraw Podmiotu związanych z administrowaniem i organizacją jego pracy;
3) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Podmiotu leczniczego –zgodnie z jego celem, umową spółki oraz kierunkami przyjętymi przez wspólników;
4) koordynowanie i nadzorowanie pracy poszczególnych komórek i pracowników w celu osiągnięcia przez spółkę jak najlepszej efektywności i zamierzonych wyników;
5) kształtowanie dobrego imienia i pozytywnego wizerunku spółki wśród pracowników oraz na rynku;
6) podejmowanie decyzji w sprawach współpracy gospodarczej z innymi podmiotami;
7) podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianą i rozwiązywaniem stosunku pracy;
8) kierowanie pracą podległego personelu;
9) wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Podmiotu.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
42.[Zagadnienia dodatkowe]
1.Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez właściciela Podmiotu leczniczego.
2.Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy / współpracownicy Podmiotu leczniczego.
3.Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników i pacjentów poprzez zmianę na stronie internetowej edumedicalmodels.pl
EDUMEDICAL nie pobiera opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej.
§ 3 Zamówienia
- Informacje zawarte na Stronie Internetowej nie stanowią oferty Sprzedawcy, w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży Szkoleń.
- Klient może składać zamówienia na Stronie Internetowej za pośrednictwem Strony Internetowej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, odbiera wiadomość e-mail po zapisie na spotkanie z medycyny estetycznej w danym mieście, gdzie znajduje link do formularza płatności. Płatność występuje w formie opłaty rezerwacyjnej, która ma na celu dokładne ustalenie przez Sprzedawcę ilość uczestników na spotkaniu. Opłata rezerwacyjna zawsze stanowi kwotę 50 zł.
- Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży.
§ 4 Płatności
- Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Szkoleniu stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy składaniu zamówienia.
- Klient dokonuje płatności za zamówione przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24, obsługiwany przez firmę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu Przelewy24 o dokonaniu płatności przez Klienta).
- Klient jest każdorazowo informowany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży.
- W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w §4 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
§ 5 Reklamacje
- Wszelkie reklamacje związane ze Szkoleniem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca, w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację ustosunkuje się do reklamacji Szkolenia lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
- Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres elektroniczny Sprzedawcy. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć swoje dane kontaktowe oraz opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni rozpatruje reklamacje i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w zgłoszeniu reklamacji.
§ 6 Usługi nieodpłatne
- Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
a) Formularz kontaktowy. - Usługi wskazane w §6 ust. 1 powyżej świadczone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
- Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić żądanie usunięcia Konta Klienta Sprzedawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.
- Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy.
- Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
- Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej lub innymi działaniami hakerskimi.
§ 7 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów przekazanych Sprzedawcy dobrowolnie w ramach Rejestracji oraz w ramach świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną lub w ramach innych okoliczności określonych w Regulaminie, jest Sprzedawca.
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji zamówień, świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną oraz innych celów określonych w Regulaminie. Dane są przetwarzane wyłącznie na podstawie przepisów prawa lub zgody wyrażonej przez Klienta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Zbiór danych osobowych przekazanych Sprzedawcy zgłaszany jest przez Sprzedawcę Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.
- Klient przekazuje swoje dane osobowe Sprzedawcy dobrowolnie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w procesie Rejestracji uniemożliwia Rejestrację i założenie Konta Klienta oraz uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia Klienta, w przypadku składania zamówienia bez Rejestracji Konta Klienta.
- Każdy kto przekaże Sprzedawcy swoje dane osobowe, ma prawo dostępu do ich treści oraz do ich poprawiania.
- Sprzedawca zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z prowadzonego zbioru, w szczególności w przypadku usunięcia Konta Klienta. Sprzedawca może odmówić usunięcia danych osobowych, jeżeli Klient nie uregulował wszystkich należności wobec Sprzedawcy lub naruszył obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych osobowych jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności Klienta.
- Sprzedawca chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem.
- W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system Przelewy24, jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-324 Poznań, ul. ul. Kanclerska 15).
§ 8 Ochrona danych osobowych
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony internetowej Sklepu.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 25 grudnia 2014 r